محمد غفاری
مشاور تبلیغات | طراح گرافیک
محمد غفاری
مشاور تبلیغات | طراح گرافیک

نوشته های بلاگ

راه حل‌های رکود فروش چیست

آبان ۲۱, ۱۳۹۸ تبلیغات
راه حل‌های رکود فروش چیست

راه حل‌های رکود فروش چیست؟

رکود فروش چیست؟ من محمد غفاری هستم و می خوام امروز برای شما در این باره کمی اطلاع رسانی داشته باشم.

بسیاری از کسب و کارها در دوران رکود فروش دست به تبلیغاتهای هیجانی و مقطعی و بازاریابی به روشهای غیر اصولی می‌زدند، عموماً اگر درصد تأثیر گذاری این برنامه‌های مقطعی و هیجانی را اندازه گیری نماییم، شاهد خواهیم بود علاوه بر اینکه تأثیر بالایی در فروش ایجاد نخواهند نمود بلکه هزینه‌های بالا و غیر اصولی را در مسیر تبلیغات و بازاریابی برای آن کسب و کار به ارمغان آورده است.

راه حل چیست؟

اگر یکی از دلایل رکود فروش را نداشتن مشتری بر شماریم، به واقع کسب و کارهایی که مشتریان خود را به درستی شناسایی و اطلاعات آنان را در دسترس و در اختیار دارند، عموماً شاهد دوره رکود فروش کمتری می‌باشند.

این نوع کسب و کارها بصورت هوشمندان می‌توانند اقدام به طراحی کمپینهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی آن بصورت هدفمند نمایند.

این نوع کسب و کارها امکان بازخورد سنجی از اطلاع رسانی هدفمند خدمات و کالاهای خود را دارند.

این نوع کسب و کارها می‌توانند درصد برگشت مشتریان را اندازه گیری و با توجه به آن سیاست‌های کلی خود را در ادامه مسیرهای تبلیغاتی و بازاریابی تدوین نمایند.

امکان طراحی پروموشنهای هوشمندان، امکان ارائه هدایای با توجه به میزان خرید مشتریان و… از دیگر مزیتهای لحاظ شده برای کسب و کارهایی است که به صورت هوشمندانه در طول دوره فعالیت خود اطلاعات مشتریان را جمع آوری و در دوران رکود از آن بهره می‌برند.

باشگاه مشتریان یکی از ابزارهایی است که مدیران کسب و کارهای هوشمند می‌توانند از آن جهت جمع آوری هر چه دقیقتر اطلاعات مشتریان و استفاده این اطلاعات در دوران رکود فروش بهرمند گردند.

پس از راه اندازی باشگاه مشتریان چه نوع اطلاعاتی در دوران رکود فروش برای ما کاربرد خواهند داشت؟

با راه اندازی باشگاه مشتریان شما تمامی اطلاعات شناسایی مشتریان خود را جمع آوری خواهید نمود.

پس از جمع آوری این اطلاعات با توجه به دوره خرید مشتریان، مشتریان را می‌توانید به دسته‌های مختلفی از قبیل، وفادار، بی خیال، از دست رفته و… تقسیم بندی نمایید.

راه حل‌های رکود فروش
راه حل‌های رکود فروش

مشتریان را می‌توانید با توجه به روزهای مراجعه، ساعت، فصل، ماه و سال دسته بندی کنید…

حال با اطلاعات دسته بندی و طبقه بندی از مشتریان می‌توانید در دوره رکورد فروش بصورت هدفمند، پیام‌های تبلیغاتی خود را به گروه هدف مورد نظر برسانید.

بطور مثال:

با طراحی یک پیام تبلیغاتی تأثیر گذار و ارسال آن به گروه مشتریانی که به کسب و کار شما صرفاً یکبار مراجعه داشته‌اند می‌توانید این گروه را ترغیب به خرید از کسب و کار خود نمایید.

و یا با طراحی کمپین تبلیغاتی برای مشتریان وفادار اقدام به دعوت آنها به خرید بیشتر حجمی و دریافت امتیازها یا اعتبارهای هدیه در خریدهای بعدی نمایید.

شما می‌توانید با مدیریت بر هزینه و هدفمند نمودن روشهای تبلیغاتی و بازاریابی، رکود کمتری در فروش را احساس نمایید.

بنده محمد غفاری گرافیست، مشاور تبلیغات، کارشناس سئو هستم.

برچسب ها:
درج دیدگاه
Call Now Button